با بیست انبار اصلی نگهداری مواد شیمیایی برخورد شد

مکان فعلی شما :  

با بیست انبار اصلی نگهداری مواد شیمیایی برخورد شد

ساجدی نیا در خصوص برخورد با فروشندگان مواد خیابان ناصر خسرو گفت: جمع آوری این مواد شیمیایی که کشف شده چندین روز طول خواهند کشید و تا ایجاد یک نقطه ایمنی و یا ابلاغ دستور قضایی برای معدوم کردن این مواد اقدام می کند.

فرمانده‌ی ناجا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سی وپنج فروشگاه مواد شیمیایی در محدوده مرکزی بازار مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفتند و در حال برخورد با فروشندگان هستند. لذا از امروز برخورد نیروی انتظامی شدیدتر خواهد شد بنابراین از کسانی که در این محدوده این مواد را نگهداری می‌کنند می‌خواهیم هرچه سریعتر این منطقه را تخلیه کنند و به محدوده مشخص شده و مورد نظر بروند.
وی در مورد کشف لابراتوارهای مواد مخدر صنعتی در انبارهای مواد شیمیایی افزود: در برخی از این انبارها سازه های مواد مخدر صنعتی و لابراتوارهای ساخت این مواد وجود داشت.
ساجدی نیا در ادامه گفت: از سال ۹۰ از فروشندگان و انبارداران مواد شیمیایی درخواست شده که به محلی که شهرداری برای آن ها در نظر گرفته بروند در این مورد قریب به اتفاق این فروشندگان همکاری کردند اما متاسفانه تعدادی از آنها همکاری نکردند و مانند گذشته به فعالیت های خود در این منطقه ادامه دادند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص خطرها و پیامدهای نگهداری این دسته از مواد در محدوده شهری گفت: در این موضوع چند خطر وجود دارد یکی موضوع زیست محیطی و آلودگی ناشی از این مواد و دیگری بحث آتش سوزی و نحوه امحای آن توسط عوامل آتش نشانی است که به علت ساختار خیابان ها و کوچه های این محل و دشواری امدادرسانی این مسئله جلب توجه می کند.