صادرات ۷ میلیارد دلار صنایع معدنی در سال جاری

مکان فعلی شما :  

پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از رییس هیات عامل ایمیدرو گزارش داد: در سه ماه ابتدایی سال جاری، صادرات صنایع معدنی کشور به ۷ میلیارد دلار رسیده که علاوه بر قیمت، موضوع کیفیت در این ججم صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح سه پروژه‌ بریکت‌سازی، سولفورزدایی و واحد آب دمین (سختی زدایی آب) فولاد مبارکه اصفهان، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه موضوع صنعت و معدن یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است، اظهار کرد: افتتاح این سه پروژه اقدام بسیار ارزنده‌ای بوده چرا که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده و به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی برنامه ششم توسعه محسوب می‌شود.
کرباسیان افزود: افتتاح پروژه آب دمین، ضایعات را به محصول تبدیل کرده و محصولات حاصل شده در دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که منجر به صدها میلیون دلار ارزش افزوده می‌گردد و تولید ملی کشور را افزایش خواهد داد.وی با بیان اینکه پروژه سولفورزدایی استانداردهای کیفی فولاد را افزایش داده و جایگزین واردات بخشی از محصولات فولادی در کشور می گردد، تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی پیشرفته، تأمین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای مسئله آب دمین کار بسیار سختی بود که جا دارد از همه افرادی که در این راستا در فولاد مبارکه اصفهان تلاش کرده‌اند، تقدیر شود.
کرباسیان خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان طی سه سال گذشته پروژه‌های بسیار بزرگی را به مرحله بهره‌برداری رسانده و جایگاه خاص خود را در حوزه توسعه کشور حفظ کرده است که در دولت یازدهم توازن تولید فولاد در کشور تنظیم شد و امیدواریم در افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد.
رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: «قیمت تمام شده»، «بهره‌وری» و «کیفیت» سه عامل مهم در صادرات فولاد محسوب می‌شود و فولاد مبارکه اصفهان در جهت صرفه‌جویی آب اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است. وی ادامه داد: میزان مصرف آب فولاد مبارکه هر ساله رو به کاهش است و امیدواریم این روند در شرکت فولاد مبارکه اصفهان باز هم ادامه پیدا کند.